torsdag den 16. januar 2020

Kan det lade sig gøre at fejre jul helt alene?

Ja, det kan det! Læs selv videre!

I år skulle jeg for første gang fejre jul alene, idet mine børn og børnebørn skulle fejre jul hos svigerfamilie eller hos deres mor, men jeg har altid sagt, at hvis situationen opstod, så ville jeg rejse i julen.

Derfor gik jeg på jagt efter en rejse, der lige netop passede mig. Det skulle i hvert fald være sydpå, og her havde jeg ofte tænkt på Ægypten, men nu var jeg ikke længere så hooked på det. Nej, nu hed det Østrig, Italien eller Spanien. Så jeg gennemtrawlede forskellige rejseselskabers juletilbud, men kun et sted fandt jeg noget, der passede mig, og det var desværre udsolgt, inden jeg fik taget mig sammen til at reagere på det. "Men jeg kunne komme på en venteliste", sagde rejseselskabet, da jeg ringede. Det havde jeg nu ikke tid til at vente på, så jeg søgte videre.

Jeg går dårligt pga slidgigt, og det gav et problem, for i mange af rejsetilbuddene var der inkluderet byvandringer, og de ville være for krævende. Men der var også andre grunde til at jeg siede dem fra. Men i en af turene i Østrig så jeg, der var  indeholdt wellness. Det ændrede min søgning på Google til Jul, wellness, og et rejseselskab, der hed Spa Tours dukkede op.

Fordelen var her, at alle deres destinationer indeholdt wellness, der var valgfri ankomst og valgfri antal dage. Det passede mig fint, for så kunne jeg stadig nå at få lidt af julen med derhjemme. Oprindeligt valgte jeg så et fint sted i Italien, og ringede derefter til rejseselskabet, men igen var det desværre udsolgt, men sagde han, de havde et fint sted i Nordtyskland, Travemünde, der betragtes som Lübecks havneby. A-rosa hed hotellet, som de havde virkelig gode erfaringer med. Det blev valget inkl 2 x massage fra den 23.12 - 26.12. 

At jeg landede lige et sted, der var noget for mig, vidste jeg ikke, og heller ikke at jeg ville få svært ved at få armene ned af begejstring bagefter. Læs selv min dagbog i højre spalte!

Godt nytår til alle!

2 kommentarer:

  1. Tak for din dejlige beretning om en anderledes jul. Og undskyld for den glatte indkørsel og dine problemer som følge af faldet.

    SvarSlet
  2. Tak for hilsen, Laust, og du er tilgivet!:-)

    SvarSlet